Comunicat Els Lliures – Investidura del Senyor Torra

Aquest dilluns dia 14 de maig, el bloc de partits independentistes al Parlament (JxCat, ERC i CUP) han investit Joaquim Torra i Pla com el 131è President de la Generalitat de Catalunya. Els Lliures desitja sort i encerts al nou President i al Govern que constitueixi.

Amb tot, lamentem aquesta elecció per tres motius principals: la seva figura impossibilita el necessari diàleg, Torra personifica la garantia de seguir instal·lats en l’atzucac del funest “Procés”, i la maniobra política per a la seva investidura menysprea la rellevància de la Presidència del país.

El pensament i tarannà de Joaquim Torra molt probablement impossibilitarà el necessari diàleg per recosir la societat catalana i rebaixar-ne la conflictivitat. És certament complicat pensar en una presidència representativa de la pluralitat catalana en mans d’una persona que sistemàticament ha manifestat posicions ideològiques extremes i/o ofensives cap a part de la nostra població. I encara es fa més difícil creure que pugui ser un dirigent indicat per liderar un canvi d’etapa enfocada a la reconciliació i l’exercici de la política en la cerca de solucions. Aquesta realitat sumada a la cada cop més alarmant inacció d’un govern espanyol -i d’una oposició de C’s i PPC en el Parlament incapaços de plantejar cap proposta als catalans- dibuixen un futur a curt i mig termini que els liberals catalanistes veiem amb molta preocupació.

Torra és “Procés” perquè Torra és Puigdemont. Considerem que la seva elecció com a màxim responsable de l’Executiu català tan sols garanteix major inacció governativa i encara major dedicació del Govern i el Parlament al “Procés”. La decisió favorable de la CUP facilitant la seva investidura té tot el sentit del món en la lògica antisistema: quan pitjor, millor. I, és clar, un Govern que no governi i es dediqui tan sols a seguir alimentant el “Procés” i la divisió està perfectament alineat amb els ideals de la CUP; així com amb la irresponsabilitat de PDECat i ERC, incapaços de rectificar el rumb entregats a les dèries personalistes de Puigdemont.

La maniobra política per investir Torra exemplifica el nul respecte que els partits independentistes ja guarden a les nostres institucions, entregades al 155 precisament per la seva incapacitat de protegir-les. Escollir un President simplement per la seva afinitat amb Puigdemont exemplifica que la Presidència del país és decidida a dit per un sol dirigent.

Els Lliures emplacem al President Torra i al Govern que formi que respectin i defensin a tots els ciutadans de Catalunya sense excepció i exigim que treballin per a la govenabilitat plena del país, allunyats de la confrontació entre blocs. Només actuant així podran ser dignes d’una societat catalana i del seu sector privat que, malgrat aquest sistemàtic intent de debilitar el país per part del processisme i de l’immobilisme del govern central, demostren dia rere dia la nostra fortalesa com a poble i la voluntat d’avançar de tots els que hi vivim i ens en sentim part.

Telèfon: 626307379 info@elslliures.cat

Pin